Nikon Coolpix L12 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nikon Coolpix L12 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

ui30 12-07-2009
Geschreven voor: Nikon Coolpix L12 zwart

Sinds jaren ben ik een absolute liefhebber van Nikon. Heb veel reflexen van Nikon gehad en die bevielen altijd uitstekend. Voor het snel kunnen meenemen heb ik de L12 gekocht; het rondsjouwen met een DSLR is niet altijd grappig... Wel, de Coolpix L12 ook niet. Wat een slecht product heeft Nikon hiermee afgeleverd!
Vanaf het begin zijn foto's vaak onscherp. De AF werkt zeer traag en dus ook nog eens niet goed. Verder zijn de menu's echt niet handig ingedeeld en blijft het voor mij onbegrijpelijk waarom sommige opties eerst wel en dan weer niet beschikbaar zijn. Verder moet je deze camera echt met Litiumbatterijen gebruiken. De NiMH batterijen die Nikon zelf voor dit apparaat aanbeveelt zijn in no time leeg. tot overmaat van ramp werkt de camera nu, na anderhalf jaar, helemaal niet meer. Althans, bij alles wat ik doe geeft de AF aan niet te kunnen focussen. Geen foto meer mee te maken. Wat blijkt? De lens is wazig geworden en is niet meer schoon te krijgen. Geen idee wat ermee gebeurd is. Nikon geeft geen garantie meer en voilà, deze camera is voor de vuilnisbak.

bris 15-01-2009
Geschreven voor: Nikon Coolpix L12 zilver

heb de L12 nu iets meer dan een jaar. kan mezelf niet herinneren dat hij is gevallen. maar gaf in 1 keer lensfout aan. de lens ging niet meer naar binnen. krijg geen garantie meer. alleen als je eerst €35 euro betaald en dan komen de kosten van het repareren erbij, maar voor dat geld heb je een nieuwe. hij maakte altijd duidelijke foto`s en makkelijk te bedienen. alleen jammer van de garantie.

duiker 21-11-2008

ik maak veel onderwaterfoto's
met mijn L12 in een behuizing van ikelite en moet zeggen dat ik mijn toestelletje voor geen ander wil ruilen
zeer prachtige scherpe foto's
en bijna altijd zonder flits.
moet wel zeggen dat ik in thailand woon en dus in zeer helder water fotografeer

RtH 21-07-2008
Geschreven voor: Nikon Coolpix L12 zilver

Ik heb dit toestel een jaar geleden gekocht en geen moment spijt gehad. Zeer compact apparaat maar ligt toch lekker in de hand. Snel startklaar, eenvoudig menu en handige voorkeuzeknoppen. Mijn vriendin die het niet zo op apparatuur heeft, kan zich er ook prima mee redden.
De 2 batterijen (Varta 2700 mAh) gaan lang mee voordat ik ze weer op moet laden. De camera maakt prachtige foto's met heldere kleuren. Mensen die mijn foto's zien denken vaak dat ik een heel duur toestel heb.
Dit is mijn tweede Nikon en over beide ben ik zéér tevreden!!

Hanneke 30-03-2008
Geschreven voor: Nikon Coolpix L12 zilver

Geweldige camera, klein, en maakt bijzonder goede foto's. Handmatig is er weinig in te stellen, maar de camera doet dit zelf bijzonder goed. Heeft een hoop optie's die meestal op de duurdere type's zitten, VR en gezichtsherkenning etc. Dus voor degene die makkelijk, en toch mooie foto's willen maken is dit echt een aanrader.

Aad W 27-03-2008

Deze camera net gekocht
Geeft verrassend goed resultaten ook bij weinig licht zonder flits en uit de hand
mede dankzij Asa 1600 en stabilisatiefunctie
Ook bij macro (zelfs digitaal maximaal) ingezoemd goede resultaten, meer dan ik had verwacht voor zo'n goedkope camera (fotografeer vaak met spiegelreflex)
Ook leuke panoramafunctie

Ceessie 04-07-2007
Geschreven voor: Nikon Coolpix L12 zilver

Dit toestel doet waarvoor een fototoestel bedoelt is; nl. fantastische foto's maken.
In tegenstelling tot andere kleine toestellen ligt hij goed in de hand.
Geen dure accu's doch al dan niet oplaadbare AA batterijen

J5 03-06-2007
Geschreven voor: Nikon Coolpix L12 zilver

Eens met de vorige reactie. Voor de 'snapshot' fotograaf is het een ideale camera, start snel op, is erg klein dus makkelijk mee te nemen. Ook zeer makkelijk in gebruik, de handleiding was nauwelijks nodig. Maakt voor zijn capaciteiten ook goede foto's. Macro doet het ook erg leuk. Voor de fotograaf die hiernaar op zoek is, en verder niet moeilijk hoeft te doen met handmatig instellen vind ik deze camera absoluut een aanrader. Echter ik wilde meer mogelijkheden, zelf spelen met instellingen is er op deze camera niet bij. Vandaar dat ik hem weer heb weggedaan en nu op zoek ben naar een camera waar ik meer mee kan.

jochen 06-05-2007
Geschreven voor: Nikon Coolpix L12 zwart

De L12 is een camera waarmee eenvoudig mooie foto's gemaakt kunnen worden. De kwaliteit van de foto's zijn goed (scherp, duidelijk kleurrijk en helder). Bevat een aantal handige voorgeprogrameerde programma's. Voor mensen die veel zelf willen instellen zal het mogelijk tegenvallen dat bijvoorbeeld de ISO rating niet handmatig in te stellen is. De programma's zouden hier uitkomst moeten bieden. Zo geeft bijvoorbeeld het party programma mooiere foto's binnen dan het standaard volautomatische programma. Met de L12 zijn ook mooie macro foto's te maken. De opstart tijd is reuze snel. Binnen 1 a 2 seconden is de lens uit en de camera start klaar. Ook na AF OK, is de foto snel gemaakt. Door zijn zeer compacte formaat is dit voor mij een geslaagde aankoop.